반응형

 

 

 

 

 


반고흐 명언 모음

 

 


훌륭한 그림은 훌륭한 업적과 같은 가치를 지니고 있다.
A good picture is equivalent to a good deed.

 

 

예술가가 성직자나 목사가 될 필요는 없다, 하지만 그는 그를 따르는 사람들을 위하여 따뜻한 마음을 가져야만 한다.
An artist needn't be a clergyman or a churchwarden, but he certainly must have a warm heart for his fellow men.

 

 

우리가 삶속에서 나아가려하면 할수록 삶은 더욱 더 어려워진다,

하지만 어려운 투쟁속에서 심장 깊숙히 자리잡은 열정섞인 힘은 발전하는 것이다.
As we advance in life it becomes more and more difficult, but in fighting the difficulties the inmost strength of the heart is developed.

 

 

나는 신이 생명과 사물을 사랑하는 최선의 방법을 항상 생각한다.
But I always think that the best way to know God is to love many things.

 

 

양심은 인간의 나침반이다.
Conscience is a man's compass.

 

 

네 영감과 네 상상력을 가라앉히지말라; 규범의 노예가 되지 말라.

Do not quench your inspiration and your imagination; do not become the slave of your model.

 

 

나 자신의 잘못된 지식조차 실수로부터 나를 지켜주지 못한다.

내가 추락하면 나는 다만 다시 일어설 뿐이다.
Even the knowledge of my own fallibility cannot keep me from making mistakes. Only when I fall do I get up again.

 

 

나는 내 삶을 위한 어떠한 확신도 갖고 있지 않다,

하지만 별들의 풍경은 나를 꿈꾸게 한다.
For my part I know nothing with any certainty, but the sight of the

stars makes me dream.

 

 

위대한 성과는 함께 이루어지는 작은 일들의 연속으로 이룩된다.
Great things are done by a series of small things brought together.

 

 

위대한 성과는 갑작스런 충동에 의해 이루어지는 것이 아니라,

느리지만 연속된 여러번의 작은 일들로서 비로소 이루어지는 것이다.
Great things are not done by impulse, but a series of small things brought together.

 

 

행복... 그것은 창조적인 노력의 두근거림속에서, 성취감의 즐거움으로 나타난다.
Happiness... it lies in the joy of achievement, in the thrill of creative effort.

 


어떻게하면 나는 훌륭한 사람이 될 수 있는가,

무엇을 함으로써 나는 사회에 봉사할 수 있는가?

내 마음안에 정답이 있다, 이렇게 묻는 것이 옳을 것이다,

나는 무엇을 할 수 있는가?
How can I be useful, of what service can I be? There is something inside me, what can it be?

 

 

내가 무엇을 원하고 있는지 여전히 모른다,

하지만 나는 신의 도움으로 성공할 것이다.
I am still far from being what I want to be, but with God's help

I shall succeed.

 

 

나는 신이 없더라도 삶과 그림 모두 잘 할 수 있다,

그러나 내 인생에서 나보다 더 큰 창조적인 힘,

나보다 더 큰 뭔가를 하지 않고는, 나는 고통속에 무능하기만하다.
I can very well do without God both in my life and in my painting, but I cannot, suffering as I am, do without something which is greater than I am, which is my life, the power to create.

 

 

나는 그림에 대한 꿈을 가지고 있다,

그리고 그 후 나는 내 꿈을 그리게 된다.
I dream my painting, and then I paint my dream.

 

나는 자연이 가장 아름다운 순간에 놀랄만한 경험을 하게 된다. 그 순간 나는 더 이상 나 자신을 믿을 수 없게 된다, 그리고 그림은 마치 꿈처럼 다가온다.
I experience a period of frightening clarity in those moments when nature is so beautiful. I am no longer sure of myself, and the paintings appear as in a dream.

 

 

나는 사람들을 사랑하는 것보다 더 중요한 예술은 없다고 생각한다.
I feel that there is nothing more truly artistic than to love people.

 

 

나는 때때로 낮보다도 밤이 더 살아있고 더 풍부하게 채색되어 있음을 깨닫는다.
I often think that the night is more alive and more richly colored than the day.

 

 

나는 그림에 내 가슴과 내 영혼을 그려넣는다,

그리고 그림을 그리는 도중에 내 마음을 잃는다.
I put my heart and my soul into my work, and have lost my mind in the process.

 

반응형

'명언' 카테고리의 다른 글

원스턴 처칠 명언 모음 / 어록  (0) 2016.10.17
스티브 잡스 명언 모음  (0) 2016.10.17
채근담 명언 / 채근담 좋은 구절  (0) 2016.10.17
유재석 명언 모음  (0) 2016.10.17
이소룡 명언 / 브루스 리 명언  (0) 2016.10.17

+ Recent posts